Oslo 210521. Dagens deilig lang tur (14 km) fra Movatn, Burås, Ormetjern, Sinober, Fjellvang hytta, Nydalshytta, Sørskogen, Kjulstjern, Lilloseter Sportstua, Breisjøen til Huken, Oslo, Norge

 I dag tok jeg tog L3 Hakkadal fra Sentralstasjon og gikk av på Movatn stasjon. Fra stasjon gikk jeg lang på venstre side av Movatn Nordre til krysset. Fra Krysset går det Ørfisk vei til venstre, rett vei til Sørli og høyre til Sinober via Burås. Jeg tok veien til høyre oppover til Burås. Fra Burås tok jeg stien til venstre helt oppover til Ormetjern. Stien var våt. På Ormetjern kommer en del mennesker i sommer for å bade. Det ligger veldig nær til Sinober sportstua. På Sinober tok jeg en pause. Her er kaffe/Kakao automat. Nytet jeg med en kopp kakao og medbragt fruktsalat. Så gikk jeg videre forbi Fjellvang hytta og Nydalshytta mot Sørskogen på våt stien. På stien mot Sørskogen traff jeg en person heter Jakob ved Kwai bru. Vi hadde hyggelig samtale. Etterpå gikk jeg videre til Søærskogen. Her var en person holder på å skjære stammen små biter. Etterpå gikk jeg mot langs venstre side av Kjulstjern på stien til Lilloseter. Fra Lilloseter sportstua er godt utsikt mot Romsås tårnet og Aurevann. Her tok jeg en pause før gikk nedover mot Briesjøen på venstre side. Gikk forbi Breisjødammen nedover på umerket stien til veien som går til Huken. Rett nede på høyre side bekken renner nedover fra Breisjøen. Denne bekken går helt ned til Ammerud og møter bekken fra Badedammen. Disse bekkene danner Alnaelva, som går gjennom Groruddalen. På Huken avsluttet turen min og tok buss 62 Ammerud ringen til Grorud bussholdeplassen. Tok buss 66 Helsfyr. God helg 😊. 

Movatn Nordre
Veien til Burås
Stien til Ormetjern og Sinober
Sinober
Fjellvang Hytta og Nydalshytta
Stien til Sørskogen
Kwai Bru
Sørskogen

Lilloseter 
Lilloseter Sportsstua
Romsås tårnet og Aurevann
Veien til Breisjøen
Breisjøen
Bekken renner ut fra Breisjøen
Huken

























































Kommentarer