Sundvollen 100821. Dagens tur (10 km) fra Sundvollen Esso, Krokkleiva, Kleivstua, Kongens utsikt, Kleivstua, Dronningens utsikt tilbake til Sundvollen, Krokskogen, Hole, Norge

 I dag tok jeg buss 200 Hønefoss fra Oslo bussterminalen og gikk av på Sundvollen. Fra parkeringsplassen gikk jeg oppover bakken på veien/stien til Kleivstua. Hele veien opptil Kleivstua var turgalleri. Interessant å lese og å se på. Her i fra gikk jeg på stien oppover bakken mot Kongens utsikt. Etter 2-300 meter var det to stier. Gikk jeg høyre side på stien mot Kongens utsikt. På utsikten var godt utsikt over Tyrifjorden, Steinfjorden og store deler av Hole og Ringerike. Så gikk jeg på steinfri stien nedover mot Kleivstua. Her på Kleivstua holder på en mann (Per R. Berger) treutskjøring av dyr på tre. For meg var det veldig interessant å se på hvordan Per R. Brger jobber. Fikk lov fra han å lage videossnut. Har snakket med Per R. Beger og han forteller at han var tidligere Ordfører  iHole 20 år. Etter hyggelig prat gikk jeg videre mot Dronningens utsikt. Her i fra gikk jeg noen meter på umerket stien nedover, men istedenfor snudde meg å tok asfalt veien og delvis på stien nedover mot Sundvollen. Ved Esso avsluttet jeg turen min. Tok buss 200 Oslo Bussterminalen og gikk av St Olav gate.




På vei oppover
Turgalleri på veien
Per R. Beger og Svein 
Kongens utsikt
Nedover på stein fri stien
Dronningens utsikt
Nedover på vei mot Sundvollen 




































     

Kommentarer