Oslo 201121. Dagens tur (11 km) fra Nittedal stasjon, Kruttdalen, Kruttverk, Waagedammen, Sørli skole til Nittedal stasjon, Normarka, Norge

 I tok jeg Gjøvikbane til Nittedal. Her i fra stasjonen gikk jeg på andre side på veien og til venstre på Kruttveien gjennom boligområdet til brua. Fra brua gikk jeg på venstre side av elva på Kruttdalen oppover. Så videre forbi Kruttverk til Waage dammen. Så gikk jeg videre langs bolig felt på høyre side og venstre side til over på brua. Videre gikk jeg oppover bakken mot Movatn, Passerte flere plasser og inn over på grusveien og stien. Det var deilig tur og så stille i skogen. Etter 2,7 km istedenfor mot Movatn stasjon gikk jeg videre på stien og grusveien oppover bakken mot Sørli skole. På Nittedal stasjon avsluttet turen min. Her ventet jeg på tog til Oslo, men fikk vite at buss for tog til Oslo.  

Waagedammen
Her gikk jeg mot Sørli istedenfor Movatn
''
utsikt fra Nittedal stasjon





Kommentarer