Oslo 210222. Dagens tur (11 km) fra Movatn, Snippen, Sandermosen, Skillingsdalen, Snippen til Movatn, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg Gjøvikbanen L 3 Jaren fra Oslo sentralstasjon og gikk av på Movatn. Kommer en tilfeldig en hyggelig person Eirik inn i tog fra Grefsen og spurte er det deg Abdur. Ja det stemmer. Vi har aldri truffet hverandre. Han sa at han har leste artikkelen i Nordre Aker budstikka i går. Vi hadde hyggelig prat sammen. Han gikk av på Kjelsås stasjonen. På Movatn stasjon gikk av og gikk jeg på stien, som traff veien. Her i fra gikk jeg venstre side av Søndre Movatn og langs tog skinnen på veien mot Snippen bekken på høyre og venstre sidene. Så kom jeg til denne lille tunnelen under jernbane bru.  Istapper i tunnelen og rennende bekken er deilig. Etter tunnelen gikk jeg på stien mot Sandermosen. Så møtet jeg bilvei. Gikk på veien mot Sandermosen stasjonen. Trist at denne stasjonen og kiosken er nedlagte. Etterpå gikk jeg mot Kjelsås og fra veikrysset gikk jeg opp over Skillingdalen likeved Sandermosen. Oi kommer en dame (Kristin og hennes hunden) nedover på ski mot meg og stoppet. Er det Abdur? Ja. Hun presenterte og sa det er hun som har skrevet i Nordre Aker budstikka. Vi traff tilfeldig og hadde hyggelig prat sammen. Så gikk hun mot Kjelsås og jeg mot Movatn via Snippen. Etter gikk videre og så møtet jeg tilfeldig Kim,


Kim og Abdur 

som hadde lest om meg i Nordre Aker budstikka. Vi hadde hyggelig prat sammen. Etterpå gikk jeg videre via Snippen mot Movatn samme vei. Gikk forbi Søndre Movatn til Movatn stasjon under bru på stien på venstre side av Nordre Movatn mot stasjon. Fra Movatn tok jeg togtil Oslo. Avsluttet turen min her. 




Kommentarer

  1. Jeg leste også om deg i avisa og ble veldig inspirert til å gå på tur! Masse gode turtips og flotte bilder her på bloggen din, den kan jeg bruke som turguide :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar