Oslo 020322. Dagens (11 km) tur retur fra Varingskollen Alpinsenter til Varingskollen, Nordmarka, Hakadal, Norge

 I dag tok jeg tog L30 Jaren og gikk av Varingskollen stasjon. Her i fra trett mot Varingskollen Alpinsenter. Plan er var oppover til Toppstua, Varingskollen. Fra stasjonen gikk jeg på stien venstre side av slalåmbakken. Etter ca 500 meter var det isete og veldig glatte på stien. Selv om hadde jeg skyttingbrodder på, men det var ikke lett på bakken. Så gikk jeg nedover og gikk via Skistadion over parkering til skiløype til høyre. Fortsatt jeg på familieløype til ser jeg skilt 1,5 km til Toppstua, men bare 500 meter over bakken var glatt snø og var vanskelig å gå oppover. Tenkte meg det er skam å snu. Så måte nedover ser jeg skilt familieløype bare 1 km. Først tenkte det er kort vei til slalåmbakken. Det viste seg her var veldig glatt og iset. Nå igjen Abdur bestemte tar jeg samme familieløype tilbake til Slalåmbakkene Alpinsenter. Det var krevende både opp over og nedover på bakker, men likevel hadde jeg deilig tur i solskinn vær. Herlig solskinn vær hele veien. Fugler kvitrer seg på veien. Avsluttet turen min på Varingskollen og tok tog L30 til Sentralstasjon. 

Fra stasjon
Salåmbakken
Familieløype via myr
Fugler kvitrer 

Kjøttmeis kvitrer snart er det vår 

Glimt av Toppstua Varingskollen
450 moh

Kommentarer