Oslo 280322. Dagens tur (8 km) fra Krokstien, Rundtjern, Lutdalen, Nøklevannet, Ulsrudvannet, Solbergtjern, Østmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg Linje 2 Ellingsrudåsen og gikk av på Tveita T-banestasjon. Herfra tok buss 69 Lutvann via Hellerudtoppen. Gikk av på Hellerudgrenda. Her er det god utsikt mot Oslofjord, Holmenkollen og Grefsenkollen. Så gikk jeg oppover mot Krokstien. Herfra gikk jeg på venstre side mot Rundjern etter gikk på krysset til venstre på veien mot Rundtjern. Rundtjern opp på bakken holder på skolebarna holder på grille. Så etterpå gikk jeg mot Lutdalen. Herfra gikk jeg til venstre og så igjen til venstre til Nøklevannet. Etterpå fra brua gikk jeg til høyre fra krysset og fortsetter jeg mot Ulsrudvannet til veikrysset til høyre mot Solbergvannet. Det oppover og nedover bakkene til Solbergvannet. Fra Solbergvannet på stien mot Oppsal. Fra Solbergveien avsluttet turen min. Tok buss 76 Helsfyr til Helsfyr bussholdeplassen. 

Utsikt fra Hellerudgrenda mot Oslofjord
Rundtjern
På vei mot Lutdalen

Nøklevannet



På vei mot Ulsrudvannet
Ulsrudvannet
på stien mot Solbergvannet på venstre side på toppen er
Østmarkseteren Restaurant
Stien mot Solbergvannet
Solbergvannet
Stien mot Oppsal



















































Kommentarer