Oslo 290322. Dagens tur retur (5 km) fra Skullerud sportsstua til Sankthansåsen, Østmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 3 Mortensrud fra Helsfyr og gikk av på Skullerud T-banestasjon. Gikk forbi Skullerud sportsstua og Skullerud bakken. Krysset brua og gikk oppover på iset stien. Her midt i mellom på høyre side fosser bekken og under stien/veien og renner ned. Så gikk jeg oppover til Skullerud vannrenseanlegg og videre mot Østmarkakapellet. Etterpå gikk jeg på venstre side Ola Opsahls plass (Ola) oppover på bratt bakken, men heldigvis stien var tørr. På toppen er det god utsikt mot Oslofjord og Holmenkollen. Herlig var det her (226 moh) god utsikt, fugler kvitret og stille. Eneste hørte byggearbeider kranen nede i vannrenseanlegg. Her tok jeg en pause og koste meg med brakt kaffe. Etterpå gikk jeg videre og igjen utsikt plass. Her var også enda god utsikt mot Oslofjord og Holmenkollen ( ref Ut.no "Stallerudåsen mot Grefsenkollen og Årvollåsen, mot nordvest Kikut, Tryvannstårnet og skjæringa mellom Otervannsåsane langt i det fjerne"). Her er mange stier å velge i mellom. Valgte jeg mot Rustad Saga, men etter hvert gikk jeg nedover mot Skullerud skianlegg og kom på krysset. Herfra gikk jeg på venstre mot Skullerud sportsstua. Inne i stua traff Fransisco min Facebook venn og som driver stua her.Hadde hyggelig prat sammen og endte med tok vi selfie. Tok jeg en kopp varm kakao. Etterpå gikk jeg mot Skullerud T-banestasjon og traff kollega min, som har vi jobbet sammen noen på skolen. Hadde hyggelig prat sammen. Veldig glad å treffe mine venner i dag. Avsluttet turen min her og tok lijne 3 Kolsås og gikk av på Helsfyr.  





 

Kommentarer

Legg inn en kommentar