Oslo 270422. Dagens tur retur (9 km) fra Sørkedalen skole, Finnerud, Nordmarka, Oslo, Norge

I dag tok jeg jeg linje 2 Østerås fra Helsfyr T-banestasjon og gikk av på Røa stasjon. Herfra tok jeg buss 41 Sørkedalen og gikk av på Sørkedalen skole. Så gikk jeg høyre side på veien over brua ved Åmot parkering til høyre på stien langs elva ( Sørkedalselva, Elva blir til der elvene Langlielva og Heggelielva fra henholdsvis Langlivann og Nordre og Søndre Heggelivann møtes her, som renner derfra inn i Bogstadvannet som dreneres av Lysakerelva. Her møtes begge elvene. Gikk videre litt langs elva til over brua videre på skogsvei forbi Elveli gård.på høyre på bratt skogsveien til krysset. Her i fra til venstre mot Finnerud. Så igjen til venstre fra veikryss mot Finnerud sportsstue og Finnerud Røde kors aktivitetssenter. I dag var dugnad på aktivitetssenter. Vi var nitten frivilligearbeidere inkludert Jan og Karin. Hadde etter kort møte og fordeling av gaver. Vi gikk løs på dugnad og jobbet fire timer. Etterpå spiste middag. Fem frivillige hedret med flere års frivillige arbeid her på Finnerud Røde kors aktivitetssenter. Etterpå gikk jeg på stien mot Sørkedalen skole. Stien var noen steder litt våt og kupert. Avsluttet turen min og buss 41 til Røa fra Sørkedalen skole. Fra Røa tok Linje 2 Ellingsrudåsen og gikk av på Helsfyr. 





Her hilser jeg Rita (som driver Finnerud sportsstua) på vei til byen
og begynte å snø
Finnerud Røde Kors Aktivitetssenter
Jan Breid
utsikt mot Oslofjord og Tryvannstårnet









 


Kommentarer