Oslo 230522. Dagens tur (11km) fra Hauketo stasjon, Ljan brua, Grønliåsen, Bjørndal, Seterbråten til Hauketo stasjon, Østmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg tog L2 Ski og gikk av på Hauketo stasjon. Her fra gikk venstre side til Ljan brua videre fra veikryss til høyre og videre på umerket stien til Nebbejordet. Krysset veien og gikk på stien mot Ljan gård. Her fra gikk jeg på grusveien og videre høyre side på blå stien ( Oldtidsvei ) mot Branntårnet 228 moh. Det går også flere umerket stier. Stien er tørr og bekken var uten vann. På stien er det flere gamle røyser. Så dukket opp sølv farget ormen. Skal filme, men rakk ikke og ormen satt stille. Bilde var tatt. Så gikk jeg videre. Gikk opp på branntårnet. Det var god utsikt mot Oppegård og Bunnefjorden. Her tatt en pause i stille omgivelsen og spiste lunsjen min. Så gikk jeg videre på venstre side på grusveien til veikryss og treffer ny lysløypa, som går på høyre side mot Fløysbønn og venstre Bjørndal Hauketo. Gikk forbi Bjørndal fotball banen og Seterbråten skole på høyre side videre mot Hauketo stasjon. Avsluttet turen min og tok buss 81 Fornebu til Nationaltheatret.
For video vennlig følg meg på Youtube og tik tok også





Ekorn har det bra 
Utsikt fra branntårnet 


Kommentarer