Oslo 200922. Dagens tur (16 km) fra Skansebakken, Stuteskallen, Gråseterhytta, Otertjernsåsane, Lysedammen til Skansebakken, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok Linje 2 Østerås fra Jernbanetorget og gikk av på Røa. Her fra tok jeg buss 41 Sørkedalen og gikk av på Skansebakken. Så gikk jeg på grusveien til Øvre Lyse gård, videre oppover på veien Stuteskallen. Gikk videre høyre oppover og nedover bakken til Gråseterhytta. Så gikk jeg på stien over Otertjernsåsane helt til veikrysset til venstre på grusveien til utsikt punkt.. Her var god utsikt mot Øvre, Midtre lyse og andre kollene (vil gjerne vite navn på høyre side av Midtre Lyse). Så etter utsikt punkt gikk jeg nedover på veien til Lysedammen. Her fra gikk jeg på veien til Nedre Lyseveien krysset over elva mot Skansebakken. Avsluttet turen min her og tok buss 41 Røa. Fra Røa tok jeg linje 2 Ellingsrudåsen til Helsfyr.

For video vennlig følg meg på YouTube og tik tok.


Øvre Lyse Gård
Gråseterhytta
stien over Otertjernsåsane
Utsikt mot Midtre lyse
Øvre Lyse
Utsikt mot Tryvanntårnet
Lyse Grana
Øvre Lyse
Lysedammen
Midtre Lyse


Kommentarer