Oslo 071122. Dagens tur (10 km) fra Hammeren, langs Skjærsjøelva, Skjærsjødammen, Lille Åklungen til Sognsvann, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg Linje 5 Ringen fra Jernbanetorget og gikk av på Nydalen T-banestasjonen. Herfra tok jeg buss 51 Maridalen og gikk av på Hammeren. Så videre gikk jeg på høyre side langs Skjærsjøelva forbi Hammeren kraftstasjonen på skiløypa til Skjærsjødammen. Så gikk jeg mot Ullevålseter. På veikrysset gikk jeg til venstre mot Lille Åklungen langs venstre side av Åklungen på lysløypa til Pina og videre på høyre side av Sognsvann. Herfra gikk jeg rett mot Sognsveien over Sognsbekken forbi Dammen til Sognsvann stasjonen. Avsluttet turen min og tok Linje 5 og gikk av på Nationaltheatret T-banestasjonen.

Vennlig følg mey på YouTube, tik tok, Instagram og Facebook.

Skjærsjødammen
Maridalsvann-Hammeren
Hammeren kraftstasjon
Skærsjøelva
Lurer på hver gang går forbi om det er virkelig helleristen ?
Har noen svar ?
Skjærsjøelva, Skjærsjødammen og Skjærsjøen 
 
Lille Åklungen
Sognsvann

Kommentarer