Oslo 040623. Dagens tur retur (9km) fra Krokhol, Abborttjern, Tømmerås, Paddytjern, Lusetjern til Krokhol, Østmarka, Ski, Norge

 I dag tok jeg buss 550 Enebakk Kirke fra Bjørvika og gikk av på Krokhol. Herifra gikk jeg gjennom Golf banen mot Franske plassen på veien. Fra veikrysset gikk jeg på høyre på veien til seer jeg skilt, som pekte mot Abborttjern stien til venstre. På Abborttjern er alltid stille og rolig. Her satt jeg på en hule. Etterpå gikk jeg tilbake til veien. Fortsetter jeg videre på min høyere side var tretjerne, men forsetter jeg videre på stien mot Tømmerås via myra og oppover mot Tømmerås. På Tømmerås var det utsikt mot Holmenkollen, glimt av Bunnefjorden og til venstre fjell bl a Norefjell osv. Her tik tok jeg en pause og  nytt utsikt fra 313 m.o.h.

Etterpå gikk jeg nedover og ved første stikrysset gikk jeg nedover og oppover bakkene mot Paddytjern. Her i fra fortsetter jeg nedover i skogen mot Golfbanen. Gikk videre på stien over veien mot Lusetjern og Golfbanen igjen og fortsetter jeg via Cafe mot Enebekkveien. Avsluttet turen min her og tok buss 550 Oslo bussterminal. Gikk av på Bjørvika.

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo.

Bloggen min på Google.

 

Klubbhuset Kafe

Lusetjern og Golfbanen
Paddytjern

Utsikt fra Tømmerås

Glimt av Tretjerna på stien oppover mot Tømmerås
Abborttjern
utsikt mot Abborttjern fra hula



Krokhol Golfbanen

Kommentarer