Oslo 170623. Dagens tur retur (7km) fra Snippen, over Barlindåsen (403 moh) til Snippen, Lillomarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg L30 Jaren fra Oslo Sentralstasjon og gikk av på Snippen (innen sone 1 tekst). Herifra gikk jeg nedover fra stasjonen til venstre langs Mobekken. Her er det en hytta eller klatre park?? Her sitter jeg ved bekken kanten og koser meg med vann lyden og kvitterende fugler skaper harmonisk. Etterpå gikk jeg gjennom tunnelen. I tunnelen renner Mobekken og andre side er det skog. Gikk videre til høyre oppover på veien til veikrysset og videre på umerket stien oppover på svabergene mot utsiktpunkt. Her er det utsikt mot Maridalen til høyre, rett foran er det Tryvannås og venstre Maridalsvannet, landskap og Oslofjorden. Var heldig med solskinnsvær og 27 grader. I Juni 2021 traff jeg Mange Lindholm(Ref :https://no.wikipedia.org/wiki/Magne_Lindholm_(f%C3%B8rsteamanuensis) og vi hadde hyggelig prat sammen.

Så etter pausen gikk jeg nedover på stien mot Sandermosen til veien og videre til høyre mot veikrysset. Derifra gikk nedover på veien Snippen i tunnelen. Gikk i min favoritt tunnelen og langs Mobe4kken videre til venstre mot Snippen. Avsluttet turen min her og tok tog til Oslo Sentralstasjon.

Vennlig følg meg på Instagram, YouTube, tik tok og Facebook for dagens tur video. 

Bloggen min på Google. 





Min favritt tog Gjøvikbanen
Glimt mot Maridalsvannet
Maridalsvannet
Utsikt mot Oslofjorden, Maridalsvannet, Maridalen og landskapet
Maridalsvannet

Kommentarer