Oslo 120823. Dagens tur (5 km) fra Grefsenkollen ,Trollvann, Lachmannsfjell, Kringefjell til Kringla, Lillomarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 4 Vestli fra Helsfyr og gikk av på Nydalen. Herfra tok jeg buss 56B Grefsenkollen (buss kjører bare lørdag og søndag) og gikk av på Grefsenkollen restaurant. Her var ikke god utsikt mot Oslofjorden og byen og Maridalen pga skyet og tåke. Så gikk jeg fra Grefsenkollen nedover mot Trollvann. Herfra var litt bedre utsikt mot Maridalen og Linderudkollen. Rett nedenfor mot Trollvann sportstue og Trollvann. Her på Trollvann var det en del barnefamilier og barna hadde det gøy. Noen satt ved vannkanten og koste seg med medbragt matpakker. Fortsetter jeg videre på stien over Lachmannsfjell og langs nedre delen av Kringlefjell til Kringla. Herfra Kringla gikk jeg på høyre side av Kringla og over veien til Jettegryta. På Kringla avsluttet turen min her og tok buss 56 Nydalen til Storo og videre trikk 12 til Torshov.  

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo.

Bloggen min på Google. 

Trollvan
Utsikt (svak pga skyetvær) mot Oslofjord og byen fra Grefsenkollen
Grefsenkollen Restaurant
Fra Grefsenkollen bakken nedover mot Trollvann
Utsikt mot Trollvann storstue, Trollvann, Linderudkollen og glimt av Maridalen
Trollvann

Grefsenkollen slalåmbakkene
Trollvann
På stien over Lachmannsfjell og Kriglefjell
Skogens vakre natur
Utsikt mot Maridalsvannet
Glimt av Tryvannstårnet
Bekken renner inn i Kringla
Kringla


Kringla


Kommentarer