Oslo 140823. Dagens tur (7km) fra Kjelsås, Oset, Monsetangen, Nordre Småvann, Søndre Småvann, til Langsetløkka, Lillomarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg trikk 12 Kjelsås fra Jernbanetorget og gikk av på Kjelsås. Herfra gikk jeg mot Oset vannverk og videre oppover veien til der står skilt Oset vannverk. Her er god utsikt ned Maridalsvannet. Så gikk jeg videre og til venstre på fra sti/veikrysset. Denne stien går gjennom hogget skogen og har mange forskjellige blomster. Stien forsetter til venstre inn over skogen. På denne stien er det mange forskjellige type sopp på begge sider. Stien krysser en bekkog høyere side rett opp er det god utsikt utsiktpunkt hvis man kommer fra Oset eller sett.Herfra fortsetter jeg venstre litt våt stien og stiger oppover til møter veien. Fra veien gikk jeg til venstre til utsiktpunkt. Her er det god utsikt rett ned mot Maridalsvannet, Skjerven gård, Tryvanntårnet og til høyre Sanner gård.Etterpå forsetter jeg videre til igjen utsiktpunkt. Her er plassert benker. Igjen er det god utsikt mot som har nevnt opp.Herfra gikk jeg videre og fra veikrysset til høyre mot Monsetangen. Her på Monsetangen renner to bekkene. En fra Solemskogen og en bekken på høyre side. Her er det to skilter, som forteller om Monsetangen, Fangsgroper og Kullgroper. Så fortsetter jeg høyre på stien helt treffer på veien. Fortsetter jeg til venstre side langs bekken på stien. Igjen går jeg på veien til venstre til veikrysset. Fra veikrysset gikk jeg til høyre oppover ca 300 meter. Herfra gikk jeg på venstre side på stien. Her var det mange blåbær buskene og på venstre ser jeg nede Nordre Småvann. Plukket blåbær og spiste tilstede. Forsetter denne stien nedover til tjen og videre først på våt stien til oppover bakken. Til venstre ser jeg Søndre Småvann og etter hvert oppover til kom opp Langsetløkka. Her var mange det mange barn og ungdommer holder på forskjellige aktiviteter bl a klatring. Så gikk jeg til venstre på veien til Rundhaugen busstopp- Avsluttet turen min her og tok buu 56 Nydalen. 

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo.

Bloggen min på Google.

 

Maridalsvannet

Glimt av Tryvanntårnet

Maridalsvannet











Nordre Småvann
Søndre Småvann
Litt glimt av Søndre Småvann
Langsetløkka
Rundhaugen


Kommentarer