Oslo 100923. Dagens tur (7 km) fra Voksen Skog, Strømdammen, Wyller, Ringerikestjern til Zinober, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 2 fra Jernbanetorget og gikk av på Majorstuen. Herfra tok jeg buss 45 Voksen Skog og gikk av på siste bussholdeplassen. Gikk først oppover på veien. Etterpå gikk jeg på umerket stien til venstre mot Strømdammen og stikrysset fortsetter videre. Krysset bekken, som renner ut fra Strømdammen. Denne stien er blåmerket. I dag er det søndag og på Strømdammen var det flere mennesker noen hadde med seg barna sine og noen med hunder. Gikk jeg til venstre oppover bakken og videre på stien inne i skogen. Stien krysser skiløypa og forsetter jeg videre oppover bakken mot Wyller. Denne stien om vinteren er stengt over Wyller mot Ringerikstjern. Hvis det er god vær er det godt utsikt mot Bogstadsvann fra Wyller, men i dag var litt tåket. Gikk videre på stien nedover og oppover bakken, men skogen lukker deilig. Sopp og blomster er deilig å opplevelse. På Ringerikstjern var det veldig mye blåbær buskene. Plukket og spiste tilstede. Her var stille og rolig. Tok en kaffe pause og ser nydelig utsikt mot Ringerikstjern. Etterpå gikk jeg til venstre på blåmerket stien mot bakk busstopp. Stien var bratt nedover noen steder. Stien møter asfalt veien og på venstre side ser jeg hester. Forsetter jeg på denne veien til Wyllerveien. Gikk til høyre over Sørkedalselva til Wyller busstopp. Ser på tavla om buss tider på vanlig hverdager, men husker i dag er søndag og bussen kommer om halv time. Så istedenfor venter gikk jeg mot Bogstadsvann. Etter Sørkedalselva brua tok buss fra Zinober busstopp,.

Avsluttet turen min her og tok buss 51 Røa til Røa. Herfra tok jeg linje 2 Ellingsrudåsen til Helsfyr. 

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo.


Ringerikstjern
Glimt av Bogstadvann
Strømdammen
Ikke buss 46, men buss 45 er riktig


Stien mot Ringerikstjern
Stien krysser skiløypa mot Ringerikstjern
Stien krysser over Wyller
Utsikt mot Bogstadvannet

fortsetter stien mot Ringerikstjern
Hytta
Ringerikstjern

Ringerikstjern




Stien slutter her
Rett ser jeg hester
Sørkedalselva
Wyller og Tryvannstårnet utsikt
Wyllerveien mot Sørkedalsveien
Sørkedalselva bru
Zinober busstopp

Kommentarer