Oslo 240324. Dagens tur (5,5 km ) fra Voksen skog, Strømsdammen, Strømbråten gård, Bogstadvannet til Ankerplassen, Nordmarka, Oslo, Norge

  •  I dag tok jeg linje 4 fra Jernbanetorget og gikk av på Majorstuen. Herfra tok jeg buss 45 Voksen skog og gikk av på siste bussholdeplass, Så gikk jeg oppover mot Strømsdammen. Her på venstre side på veien er det god utsikt mot Bogstadvannet, Fossum og Østerenvannet. Veien mot strømdammen hører jeg fugler kvitrer, men fa høyre side opp suser Holmenkollen banen. På Strømsdammen var det dammens lyd var herlig. Gikk videre langs Strømdammen på venstre side. Forsetter jeg videre til veikrysset. Her velger jeg til venstre mot Bogstadvannet. Gikk forbi Strømbråten gård på min høyre side. Her var ser jeg fra litt avstand sauer og geiter på gården. Rett nedfor fosser bekken nedover fra Strømsdammen og til høyre går videre til Bogstadvannet. Fortsetter jeg igjen mot Strømbråten gård. Her er kalkovn ruinen på høyre side og Markalåven på venstre side. Herfra gikk jeg tilbake til vei/sti krysset og forsetter videre mot Bogstadvannet utfartsparkering. Her vannverk holder på vannanlegg, men en bekk fosser nedover og videre renner inn i Bogstadvannet. Gikk videre langs på venstre side av Bogstadvannet mot Ankerplassen. Her avsluttet jeg turen min og tok buss 42  til Røa. Fra Røa tok linje 2 Ellingsrudåsen til Helsfyr.
  • Vennlig følg abdurpaatur på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo.  
Utsikt fra Voksen skog over Bogstadvannet, Fossum og Østrenvannet.
På vei mot Strømsdammen.
Strømsdammen
På vei mot Strømbråten gård
Strømbråten Gård


Bekken fra Strømsdammen fosser nedover


Nedenfor Strømbråten gård


På vei mot Bogstadvannet
Denne bekken fosser nedover her
Langs Bogstadvannet
Ved Golfbanen
På vei mot Ankerplassen
Ankerplassen



Kommentarer