Oslo 030424. Dagens tur (6 km) fra Ravnkollen, Steinbruvannet, Grorud Badedammen, Lillomarka arena til Huken, Lillomarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 4 Vestli fra Jernbanetorget og gikk av på Romsås. Herfra Romsås Senter over brua rett inn på Ravnkollen, Lillomarka. Her er det utsikt rett mot Årvollåsen, til venstre Bunnefjorden og Oslofjorden. Til venstre Mot Tveita og nedover over Grorud t  banestasjon og Ammerud.. Bak meg er det skog. Her tok jeg liten pause og etterpå gikk jeg fra utsiktpunkt til venstre på stien innover grønne skogen til treffer jeg lysløypa mot Steinbvruvannet. På Steinbvruvannet var veldig kald pga kaldvind. Her tok jeg igjen en liten pause ved kanten av bekken, som renner ut fra Steinbvruvannet. Her var det god utsikt mot Røverkollen telemasten og vannverks bygningen fra 1935. Etterpå gikk nedover mot Grorud Badedammen. Her satt jeg igjen og tok en pause. Sola rett på ansiktet mitt. Hadde ikke lyst til å forlatte her fra, men så måte gikk videre mot Lillomarka Arena. Her var mye snø og løypa var preparat, men ingen skigående mennesker eller på fottur. Gikk nedover bratt bakken mot Lillomarka Barnehagen og videre til bussholdeplass på Huken. Avsluttet turen min her og tok buss 62 Ringen til Grorud. Derfra tok buss 31 Fornebu til Grønland. Flere videoer og bilder.

ennlig følg meg på Instagram, tik tok. YouTube og Facebook for dagens turvideo.

Ravnkollen utsiktpunktet

Over glimt av Bunnefjorden og Oslofjorden

Ammerud og nedover Grorud
T-bane linje
Stien mot Steinbruvannet
Her det bratt oppover
Denne stien går mot Steinbruvannet
Bekken renner nedover fra Steinbruvann og gilmt av Røverkollen telemast
Steinbruvann


Steinbruvann
Bekken renner inn i Badedammen
Grorud Badedammen
Grorud Badedammen

Lillomarka Arena
Huken
Dagens turvideo

Kommentarer